.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علی مطهری و قافیه تنگ سیاستمداری اش
ابراهیم بوداغی

بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلی الله علی محمّد و آله الطاهرین عجّل فرجهم

دیگر عادت کرده ایم که هر از چند مدتی شاهد تنگ آمدن قافیه جناب علی مطهری باشیم و افاضات شازایشان را بشنویم ؛ افاضاتی که هر باره با ذوق زدگی و استقبال شایان رسانه های معاند ، ضد انقلاب و غربی همراه میگردد . البته این اظهارات اینچنینی وی عموما پس از انتخاب نامبرده به عنوان نماینده مجلس هشتم و بویژه پس از انتخابات رئیس جمهوری سال 88 بوده است . بد نیست ابتدا برخی از اظهارات مشارالیه را در سالهای اخیر مرور کنیم :

 قبل از نمایندگی مجلس

نامه سرگشاده علی مطهری در 20 مهرماه 83 خطاب به هاشمی رفسنجانی : "  اکثر فرزندان و برخی نزدیکان شما در کارهای اقتصادی وارد شده‌اند و این امر در صورتی که جنابعالی رئیس جمهور شوید، موجب افزایش شایعات خواهد شد. تحمل جنابعالی در مقابل انتقاد آشکار و مطرح در رسانه‌ها اندک است، اگرچه انتقادات خصوصی را راحت‌تر می‌پذیرید و این امر یک نقطه منفی برای یک رئیس جمهور است و باعث پیدایش گروه‌های سیاسی نیمه مخفی می‌شود . "

 28 خرداد 85 نشست "سوم تیر، علل و چرایی" ، علی مطهری در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری : " اصلاح طلبان دموکراسی به مفهوم مطلق و غربی آن را واقعاً پذیرفته‌اند که طبعاً با مسئله ولایت فقیه هم اصطکاک خواهند یافت و تلاش آنها در راستای کم رنگ جلوه دادن نقش ولایت فقیه نیز در همین راستا است . "

 نامه سرگشاده علی مطهری در 13 شهریور 85 به دکتر احمدی نژاد : " بدون شک انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور در سال گذشته از الطاف خفیه الهی بود و مردم با انتخاب خود، انقلاب اسلامی را به مسیر اصلی آن بازگرداندند و خطر بزرگی یعنی غرب‌زدگی و ایدئولوژی‌گریزی را که تشخیص آن برای توده مردم مشکل بود از این انقلاب الهی دفع کردند. "

 12 اردیبهشت سال 86 ، علی مطهری در دانشگاه علم و صنعت :  "خوشحالیم از این که بعد از یک دوران خطرناک و انحرافی، سکان امور در دست نیروهای متدین و اصولی قرار گرفته است .

 20 دی 86 ، علی مطهری حین ثبت نام برای مجلس هشتم در وزارت کشور : " در دوره حساس کنونی که همه گروه‌ها با تمام نیرو به میدان آمده‌اند من هم با احساس خطر از شدت گرفتن اصلاح طلبان، وارد شده‌ام .

 22 اسفند 86 ، علی مطهری در همایش دانشجویی جبهه متحد اصولگرایان : " اگر قرار است امروزه باز هم در مقابل کارهایی که در دولت‌های گذشته صورت گرفته ساکت باشیم، ما اصولگرا نیستیم .

 

 در سالهای اخیر :

 

 مطهری : " دخالت سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه های انتخابیه مشهود بود و بسیاری از کاندیداهایی که چه در آن حوزه ها چه رای آوردند و چه رای نیاوردند این موضوع را تایید می کنند .  دخالت سپاه در انتخابات آفتی برای سپاه و خطری برای انقلاب و نظام اسلامی است . "

 

 مطهری : " احمدی‌نژاد و مشایی به فکر بخش دوم کار خود یعنی ارضای جوانان از طریق تأسیس کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز باشند، شاید آن زمان روحانیت و مردم متدین و حزب‌الهی که در دوره اصلاحات با یک صدم وضعیت کنونی کفن‌پوش به خیابان‌ها ‌ریختند، احساس مسئولیت کرده و اقدامی انجام دهند. "

 

 مطهری : (خطاب به کوچک زاده نماینده مجلس در صحن علنی مجلس) خفه شو ، بتمرگ سرجات ، پفیوز .

 

 مطهری در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا : اصلاح‌طلبان روی یک "چهره‌ی اصول‌گرای فراجناحی" که تعصب اصول‌گرایانه نداشته باشد توافق کرده و از او حمایت کنند.مطهری در پاسخ به این سؤال که اگر فرضا این کاندیدا خود او باشد و اصلاح طلبان از وی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده دعوت کنند، آیا او این دعوت را خواهد پذیرفت؟ گفت : تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارد اما اگر از وی دعوت کنند، روی آن فکر خواهد کرد.

 

اما آخرین افاضه ایشان ، به اصطلاح پاسخ به حضرت آیت الله جنتی بود . دبیر محترم شورای نگهبان در مصاحبه ای صراحتا اعلام کرد امکانی برای حضور مجدد فتنه گران در صحنه انتخابات وجود ندارد و آنها حتی نباید توهم این حضور مجدد را داشته باشند . ایشان تاکید کرده بود که : "فتنه گران بزرگترین خیانت را به نظام اسلامی و مردم انجام دادند و لطمه سنگینی به کشور زدند. اینها نشان دادند نه به قانون اساسی، نه به فقه اسلامی و نه اخلاق اسلامی اعتقاد و التزامی ندارند."

اما متاسفانه باز نبوغ جناب مطهری گل کرد و و در نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله جنتی چنین گفت: " فرضاً آقایان موسوی و کروبی هم کاندیدای ریاست جمهوری شوند، قطع نظر از اعتقاد شخصی ما درباره میزان قصور یا تقصیر آنها در بحران مذکور، چون در هیچ دادگاهی به طور علنی محاکمه نشده و از خود دفاع نکرده‌اند، مجوز قانونی برای رد صلاحیت آنها وجود ندارد"

 

این اظهارات علی مطهری طبق روال عادی چند سال اخیر با استقبال گسترده رسانه های ضد انقلاب مواجه شده است ؛ در حالی است جناب مطهری خود باید بداند که  بر اساس نص صریح قانون اساسی تایید و یا عدم تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری در صلاحیت شورای نگهبان است .

 

برخی دوستان این سوال را از محضر جناب مطهری دارند که بر اساس منطق محکم شما آیا می توان انتظار داشت در اردیبهشت سال 92 مسعود رجوی نیز برای ثبت نام با اعوان و انصارخود به وزارت کشور مراجعه و ثبت نام کند ؟؟ چرا که او هم در هیچ دادگاهی تاکنون علنا محاکمه و محکوم نشده است .

 

آنچه شایان توجه و قابل تاسف است رفتار و تغییرات کاملا مشابه آقای مطهری در قبل و بعد از وکالت مجلس با رفتار آقای منتظری در دوران قبل و بعد از قائم مقامی رهبری است . به قسمت هایی از نامه معروف حضرت امام خمینی (ره) در 6/1/68 خطاب به آقای منتظری توجه کنید  :

 

 از آنجا كه ساده لوح هستيد و سريعا تحريك مي‎شويد در هيچ كار سياسي دخالت نكنيد شايد خدا از سر تقصيرات شما بگذرد.

 

 نامه ها و سخنراني هاي منافقين كه به وسيله شما از رسانه ها ي گروهي به مردم مي‎رسد ضربات سنگيني بر اسلام و انقلاب زد و موجب خيانتي بزرگ به سربازان گمنام امام زمان روحي له الفداء و خونهاي پاك شهداي اسلام و انقلاب گرديد .

 

 والله قسم من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم ولي درآن وقت شما را ساده لوح مي‎دانستم كه مدير و مدبر نبوديد ولي شخصي بوديد تحصيل كرده كه مفيد براي حوزه هاي علميه بوديد

 

تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام ؛ سعي كنند تحت تاثير دروغهاي ديكته شده كه اين روزها راديوهاي بيگانه آن را با شوق وشور و شعف پخش مي كنند نگردند .

 

جناب دکتر  ، با این وصف آیا بهتر نبود که شما هم در همان مباحث علمی و تدریس دانشگاه و امور فرهنگی می ماند و وارد امر سیاست که کیاست میخواهد نمی شدید ؟؟ نوع ایراد اتهام شما به سپاه ، شورای نگهبان و ... با ایراد اتهامات آقای منتظری به وزارت اطلاعات و ... تا چه حد شباهت دارد ؟؟!! کمی تامل کنید .

 

اما نکته آخر خطاب به جناب مطهری و جهت استحضار ملت شریف ایران ؛ جناب مطهری فرمایشات تیرماه سال 90 خود را در مصاحبه اختصاصی با خبرآنلاین به یاد دارید ، اگر نه ، برایتان یادآوری میکنم تا مجددا مرور بفرمایید و بگویید که چرا تا این اندازه مواضعتان تغییر یافته ، میترسم که قافیه به تنگ آمده باشد که چنین ..... ، بگذریم ؛ لطفا خودتان بخوانید : " خبر آنلاین : ممکن است آنها نیت کنند در انتخابات حضور یابند ولی به نظرتان شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید خواهد کرد؟

بله. شورای نگهبان دلیلی ندارد که صلاحیت نامزدهای این جریان را رد کند. بنده شخصا معتقدم که به جز آقایان موسوی و کروبی، شورای نگهبان نباید صلاحیت کس دیگری را در ارتباط با بحران اخیر رد کند. چه دلیلی برای این کار هست؟ مثلا عضویت در ستاد آقای موسوی که جرم نیست که بخواهند به بهانه آن کسی را رد صلاحیت کنند. حضور در این ستادها یک کار قانونی بوده است. همین طور اعتراض به نتیجه یک انتخابات حق قانونی هر شهروندی است، مگر این که در تخریب اماکن و آسیب رساندن به اموال عمومی دست داشته باشد.  " . از تیرماه سال گذشته تاکنون چه شده که حال این آقایان را نمیتوان رد صلاحیت کرد ؟؟

 

راستی یادم رفت تا این خبر را هم یادآوری کنم تا شاید گره ای از علل مخالفت شما با شورای نگهبان در سالهای اخیر باز شود :

 

 21روز پس از مصوبه جنجالی مجلس پیرامون انتشار انحصاری آثار شهید مطهری توسط انتشارات صدرا (تحت نظر علی مطهری)، سخنگوی شورای نگهبان از خلاف شرع و مغایر بودن مصوبه مذکور خبر داد. عباسعلی کدخدایی ضمن بیان این مطلب، گفت: «اطلاق ماده واحده از این حیث كه حقوق مادی مورد نظر در مواردی كه عرف این حق را متعلق به اشخاص مذكور نمی‌داند، خلاف شرع شناخته شد.» سخنگوی شورای نگهبان که با ایلنا گفتگو می کرد ادامه داد:   همچنین از نظر اینكه تعلق این حق به طور دائم به آنها موجب اضرار به منافع عمومی است مغایر اصل 40 قانون اساسی شناخته شد . برای نخستین بار علی مطهری در هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری طرحی در باره حق انتشار انحصاری آثار شهید مطهری توسط خود را به صحن علنی مجلس ارائه داده بود . علی مطهری به این علت طرح مذکور را به مجلس ارائه کرده بود که بر اساس قانون حمایت از حقوق مولفان و مصنفان، حق انتشار انحصاری آثار افراد تا 30 سال پس از درگذشتشان به وراث می‌رسد که با توجه به پایان این مهلت، انحصار این آثار از دست علی مطهری و انتشارات صدرا خارج می‌شد و بنابراین وی خواستار استثنا شدن آثار پدرش از این قانون شده بود اما کمیسیون فرهنگی مجلس بجای مستثنی کردن آثار شهید مطهری، سقف انتشار انحصاری آثار بزرگان را از 30 سال به 50 سال ارتقا داده و در صورت عدم وجود وارث، این حق را به وزارت ارشاد سپرد . "

 

آقای مطهری  ترسم  نرسی به کعبه ...

 

والسلام علی من اتبع الهدی

 

ابراهیم بوداغی – مدرس دانشگاه 



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

تقوی 28 آذر 1391
نقد تندی بود خوشم نیامد بهتر بود اینگونه نقدها عالمانه باشداو که مدرس دانشگاه است باید فکر ژورنالیستی را کنار بگذارد .و الخ
بوداغی 28 آذر 1391
گیریم که نغزتان مغز باشد. شما بهتر است به احوالاتتان در دادخواهی رعایا بپردازید.
نا شناس 28 آذر 1391
مدرس دانشگاه؟!
علی 3 دي 1391
کاش مینوشتی در چه رشته ای استاد دانشگاهی البته از نحوه نقد سیاسی شما فکر میکنم شما استاد ... ( هر رشته ای رو بگم به اونها بر میخورد ) باشی . داداش این چند ماه به کسی پست نمیدن خودتو به در و دیوار نزن
بماندن 6 دي 1391
حاج ابراهیم تو رو چه به این ها حاجی خیلی دوست داریم ولی تو از بازی سیاست چیزی بلد نیستی برو سر کار خودت باشی بهتر علی مطهری و اقای مثل این ها یک فکر هستند
نا شناس 7 دي 1391
دوستان آقای مطهری به جای توهین ، بگویند کجای استدلال آقای بوداغی اشکال دارد ؟؟ یا بهتر نیست بگویند چرا همین آقای مطهری در سال 90 میگوید که جز موسوی و کروبی ، کس دیگری را شورای نگهبان نباید رد کند اما در سال 91 میگوید که این دو نفر را چون محاکمه نشدند نمیشود رد کرد؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.